Om Betzo

Betzo vill erbjuda bra produkter för dig som älskar picknick och uteliv. Att kunna njuta av god mat och dryck utomhus är en härlig del av livet.

Betzo föddes i slutet av 2016 från en idé om att skapa ett exklusivt och funktionellt varumärke som förenar passionen för friluftsliv och picknick med stillren design och smarta funktioner. Även om vårt varumärke strävar efter exklusivitet så är vi fast positionerade som ett varumärke som strävar mot hållbar utveckling och svensktillverkade produkter. Vår designprincip är skandinavisk och är centrerad kring exklusivitet, funktionalitet och minimal estetik, så att våra kunder kan njuta av sin picknick i komfort och stil. Betzo erbjuder tidlösa picknick produkter med en unik design som gör att varken glas eller flaska kan vicka omkull. Idéen till Betzo föddes för mer än tio år sedan hos grundaren Elisabeth Molander när hon bodde i Australien. Många måltider tillsammans med vänner avnjöts utomhus året runt och det var i detta sammanhang som Betzo tog form. Tanken bakom Betzo’s produkter är att skapa en lyxig och funktionell picknick upplevelse.

Betzo AB är ett familjeföretag som bedrivs av Elisabeth Molander och hennes familj i Gammelstad utanför Luleå

Studiobilderna av Betzo’s produkter är tagna av Studio Glimma.

Picknick

Ordet picknick kommer från franska pique-nique och härrör från 1600-talet.  Verbet piquer betyder ungefär ”plocka” och nique betyder ”något av mindre betydelse”. I Sverige har ordet picknick använts sedan 1800-talet.

En picknick är ofta en utflykt där måltiden äts utomhus, helst sker i ett naturskönt landskap som en park, vid en sjö / stranden eller med en intressant utsikt.

En picknick är ofta familjeorienterad, men kan också vara ett intimt tillfälle mellan två personer. På romantisk- och familje picknick är en picknickkorg och picknickfilt vanligt. Maten är oftast i form av delismörgåsar, plockmat, färsk frukt, sallad, kallskuret och åtföljs av kylt vin eller champagne eller läsk.